Efektívnosť sezónnych kampaní sa dá presne vyhodnotiť porovnaním výsledkov s predchádzajúcim obdobím a s bežnými dňami mimo sezóny. Sledujte metriky ako ROAS, CPA, miera konverzie a podiel zobrazení. Dôležité je analyzovať aj to, či kampane priniesli nový dopyt, alebo len „preliali“ tržby z iných období.
V Google Ads odporúčame použiť segmentáciu podľa dátumu, zariadenia alebo publika. Následne si porovnajte výsledky s minulým rokom alebo s inými relevantnými obdobiami. Neporovnávajte len kliky a konverzie – sledujte aj mieru prekliku, kvalitu návštev a návratnosť investície.
Nezabúdajte na širší kontext: ovplyvnili výkonnosť kampane aj iné faktory (napr. skladová dostupnosť, konkurencia, cena)? Ak áno, zahrňte ich do záverov. Sezónne kampane nie sú len o počte objednávok, ale najmä o tom, či sa oplatili.
V agentúre Consultee pomáhame e-shopom aj iným projektom identifikovať kampane, ktoré prinášajú reálny prínos – a odlíšiť ich od tých, ktorých pridaná hodnota je otázna. Vďaka analytickému prístupu a dlhoročným skúsenostiam vieme vyhodnotiť sezónu tak, aby tá ďalšia bola efektívnejšia a výnosnejšia.
Linka na článok